Pokój do pracy w Twoim mieszkaniu - DevelopRes
Szukaj mieszkania
Lokalizacja
Lokalizacje
Pokoje
Pokoje
Powierzchnia
Powierzchnia m2
-
20-40
40-60
60-80
80-150
Dodatkowe zalety
Dodatkowe zalety
czwartek, 10 maja 2018

Jak urządzić pokój do pracy?

Jak urządzić pokój do pracy?

Tak aby przede wszystkim spełniał swoją funkcję. Nie był przeładowany ilością mebli i rozwiązań, które uczynią nasz gabinet niewygodnym. Wbrew pozorom przygotowanie takiego miejsca do pracy nie wymaga od nas komfortu posiadania dużej przestrzeni.


Chociaż oczywiście na więcej można sobie pozwolić w momencie, gdy mamy większy metraż do dyspozycji. Tak jak w tym ponad 47 metrowym mieszkaniu na Osiedlu Bella Dolina w Rzeszowie (termin oddania koniec czerwca 2019).

 

Co trzeba wziąć pod uwagę przy meblowaniu?



Przede wszystkim wspominaną kwestię dostępnej powierzchni. Centralnym punktem gabinetu będzie biurko. Im bardziej masywne, tym więcej tego miejsca potrzebujemy. Zyskujemy je zwykle kosztem innych mebli. Mniejsza przestrzeń pokoju wymusza na nas kompromisy.


O czym pamiętać wybierając biurko? O funkcjonalności i o tym, że powinno być ono ergonomiczne. Jeśli będziemy przy nim spędzali sporo czasu, to wraz z krzesłem biurko musi zapewnić wysoki komfort pracy. Jego wymiary powinny być dostosowane do wzrostu.


Jeśli nasza praca opiera się przede wszystkim o kontakt z laptopem, to warto rozważyć zakup biurka z nieco mniejszym blatem. Przystosowanym właśnie do tego urządzenia. Pod uwagę możemy – ale nie jest to „sztywny” wymóg – wziąć również dopasowanie tego mebla do wystroju naszego gabinetu.


Kolejna sprawa to wspominane krzesło. Przy jego wyborze powinniśmy zwrócić uwagę na parę spraw. Mebel ten musi mieć
możliwość regulacji, między innymi wysokości. Ta ostatnia kwestia to w zasadzie w tym momencie już standard. Warto zdecydować się na krzesła mające możliwość regulowania kąta nachylenia oparcia.


Kolejny aspekt to wyprofilowane oparcie. Powinno być ono stabilne i dostosowane do naszych pleców. Musi stanowić dla nich odpowiednie oparcie. Praca przy biurku to obciążenie dla kręgosłupa, a my wybierając konkretny model, powinniśmy je ograniczyć. Taki mebel powinien być wyposażony w podłokietniki. To oparcie dla rąk i pewne odciążenie.
 

Jak dobrać oświetlenie?



Najlepszym rozwiązaniem jest wybór jasnego pomieszczenia. Takiego w którym jest sporo naturalnego światła. Biurko ustawiamy jak najbliżej okna. Dzięki temu w pełni korzystamy z „dobrodziejstwa” naturalnego światła. Co ma ogromny wpływ na komfort pracy.


Przyda się też oświetlenie sztuczne. W jego przypadku istnieje kilka parametrów o których warto wiedzieć. Po pierwsze rozkład luminacji w otoczeniu. Jeśli jest ona zrównoważona, to dzięki temu zmniejszamy problem zmęczenia wzroku. Zbyt wysoka luminacja ma zły wpływ na naszą wydajność pracy.


Kolejny parametr to natężenie oświetlenia. Od jego poziomu zależy pewna „łatwość” dostrzegania rzeczy znajdujących się wokół nas. Inne parametry na które trzeba zwrócić uwagę to między innymi barwa i oddawanie światła.


I na koniec jeszcze jeden aspekt, który warto wziąć pod uwagę w momencie przygotowywania gabinetu. Kolor ścian. Przede wszystkim unikamy wyrazistych, ostrych barw. Utrudniają one skupienie i pracę, a na tym nam przecież nie zależy. Dobrym wyborem w przypadku pokoju do pracy będzie biały lub beżowy.

Artykuły

Inwestycja w mieszkanie z rynku pierwotnego
niedziela, 31 lipca 2022

Inwestycja w mieszkanie z rynku pierwotnego

Wszystko co powinniście wiedzieć, zanim zdecydujecie się na inwestycję w mieszkanie z rynku pierwotnego.
Pierwsze mieszkanie – jak je kupić?
sobota, 30 lipca 2022

Pierwsze mieszkanie – jak je kupić?

Wszystko na temat zakupu pierwszego mieszkania. Jak się do niego przygotować i na co zwrócić uwagę.
Rynek pierwotny i wtórny – jakie są różnice?
piątek, 29 lipca 2022

Rynek pierwotny i wtórny – jakie są różnice?

Wszystko co trzeba wiedzieć na temat rynku pierwotego i wtórnego. Podobieństwa i różnice. Bezpieczny zakup nieruchomości.

Pozostałe lokalizacje

Znajdziemy Ci wymarzone mieszkanie. Skontaktuj się z nami!

Jak urządzić pokój do pracy?
Ocena 4.88/5 na podstawie 15 Opinii.