demo
Udostępnij:
10 maja 2018

Jak urządzić pokój do pracy?

Tak aby przede wszystkim spełniał swoją funkcję. Nie był przeładowany ilością mebli i rozwiązań, które uczynią nasz gabinet niewygodnym. Wbrew pozorom przygotowanie takiego miejsca do pracy nie wymaga od nas komfortu posiadania dużej przestrzeni.


Chociaż oczywiście na więcej można sobie pozwolić w momencie, gdy mamy większy metraż do dyspozycji. Tak jak w tym ponad 47 metrowym mieszkaniu na Osiedlu Bella Dolina w Rzeszowie (termin oddania koniec czerwca 2019).


Co trzeba wziąć pod uwagę przy meblowaniu?



Przede wszystkim wspominaną kwestię dostępnej powierzchni. Centralnym punktem gabinetu będzie biurko. Im bardziej masywne, tym więcej tego miejsca potrzebujemy. Zyskujemy je zwykle kosztem innych mebli. Mniejsza przestrzeń pokoju wymusza na nas kompromisy.


O czym pamiętać wybierając biurko? O funkcjonalności i o tym, że powinno być ono ergonomiczne. Jeśli będziemy przy nim spędzali sporo czasu, to wraz z krzesłem biurko musi zapewnić wysoki komfort pracy. Jego wymiary powinny być dostosowane do wzrostu.


Jeśli nasza praca opiera się przede wszystkim o kontakt z laptopem, to warto rozważyć zakup biurka z nieco mniejszym blatem. Przystosowanym właśnie do tego urządzenia. Pod uwagę możemy – ale nie jest to „sztywny” wymóg – wziąć również dopasowanie tego mebla do wystroju naszego gabinetu.


Kolejna sprawa to wspominane krzesło. Przy jego wyborze powinniśmy zwrócić uwagę na parę spraw. Mebel ten musi mieć
możliwość regulacji, między innymi wysokości. Ta ostatnia kwestia to w zasadzie w tym momencie już standard. Warto zdecydować się na krzesła mające możliwość regulowania kąta nachylenia oparcia.


Kolejny aspekt to wyprofilowane oparcie. Powinno być ono stabilne i dostosowane do naszych pleców. Musi stanowić dla nich odpowiednie oparcie. Praca przy biurku to obciążenie dla kręgosłupa, a my wybierając konkretny model, powinniśmy je ograniczyć. Taki mebel powinien być wyposażony w podłokietniki. To oparcie dla rąk i pewne odciążenie.

Jak dobrać oświetlenie?



Najlepszym rozwiązaniem jest wybór jasnego pomieszczenia. Takiego w którym jest sporo naturalnego światła. Biurko ustawiamy jak najbliżej okna. Dzięki temu w pełni korzystamy z „dobrodziejstwa” naturalnego światła. Co ma ogromny wpływ na komfort pracy.


Przyda się też oświetlenie sztuczne. W jego przypadku istnieje kilka parametrów o których warto wiedzieć. Po pierwsze rozkład luminacji w otoczeniu. Jeśli jest ona zrównoważona, to dzięki temu zmniejszamy problem zmęczenia wzroku. Zbyt wysoka luminacja ma zły wpływ na naszą wydajność pracy.


Kolejny parametr to natężenie oświetlenia. Od jego poziomu zależy pewna „łatwość” dostrzegania rzeczy znajdujących się wokół nas. Inne parametry na które trzeba zwrócić uwagę to między innymi barwa i oddawanie światła.


I na koniec jeszcze jeden aspekt, który warto wziąć pod uwagę w momencie przygotowywania gabinetu. Kolor ścian. Przede wszystkim unikamy wyrazistych, ostrych barw. Utrudniają one skupienie i pracę, a na tym nam przecież nie zależy. Dobrym wyborem w przypadku pokoju do pracy będzie biały lub beżowy.

Zamów newsletter i dowiedz się więcej o naszych najnowszych inwestycjach

Znajdziesz w nim m.in. informacje dotyczące naszych osiedli, propozycje mieszkań dostosowanych do Twoich potrzeb oraz wiele cennych porad na temat zakupu mieszkania.

Developres - mieszkania w Rzeszowie

Jesteśmy solidnym deweloperem realizującym inwestycje mieszkaniowe zgodnie z nowoczesnymi standardami. Oferujemy sprzedaż nowych mieszkań gotowych i wykończonych pod klucz na Osiedlu Zawiszy w Rzeszowie (woj. podkarpackie). Jeśli poszukują Państwo taniego, lecz wygodnego mieszkania w atrakcyjnej lokalizacji, serdecznie zapraszamy.

Informacje
NIP: 813 34 46 489
REGON: 180108657
KRS: 0000252339 Sąd Rejonowy w Rzeszowie Wydział XII Gospodarczy
KONTO: PEKAO S.A. 54 1240 4751 1111 0000 5514 6258
KAPITAŁ ZAKŁADOWY: 24.534.000.00 PLN